Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 3, 2010

Mercun




Raya.. xlengakap kalau tidak kedengaran bunyi mercun di malam hari ..! tak akan lengakap juga kalau tak dengar berita berikutan budak cedera sebab main mercun.. huh, damn .. cian kt budak tue belom raya dh xcukup jari.. tapi bila difikirkan blk.. zaman kanak x2 merupakan masa yang paling best sekali main mercun.. ingat lagi aku dulu , main mercun tak ingat dunia.. sampai binatang pin jadi mangsa AKU..

contoh cerita :
  • masuk kan mercun BOLA kt mulut katak.. whoaa.! guess what , katak tu tinggal kaki jerpp beb.. haha yang component len sume hilang.. dasyat x2..
  • baling mercun MANCIS kt kucing .. biLa die hidu dekat x2.. benda tu meletup.. melompat xcukup tanah lari binatang tue.. iskkh x3..
  • bagi ayam mkn dedak..! ayam pon kumpul ramai x2.. spt biasa untuk mkn berjemaah bersama mmber yang lain.. dalam masa yang sama.. aku baling mercun mancis.. lepas tue.. xdtg dh aym tu.. bg mkn pon dh xnk mkn.. muahahhaa
kejam dan zALim sekali..! mmg kejam thp gaban.. tulah perangai aku ketika beom, akhil baligh..bergumbira+suka ria bermain mercun.. mmg xfikir apa.. fikir "janji hati puas"..
tp skrg aku dah insaf daa.. hahahaa.. kembali ke pangkal jalan...
Alhamdulillah sbb ALLAH xuji dan bagi balasan kt aku ketika seperti jari hilang n so on... bersyukur sangat x2... :))

moral story : Jgn main mercun xbaik tok ksihtan..

2 comments:

Fazleyatul Aini said...

nak main xpe, tapi kene cara betol la
kang terlebih baik modified tuh yg bawak padah
selamat hari raya =)

zacky786 said...

hehee~
selamat raya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...