Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 16, 2012

Duit bukan segalanya ~



Assalammualaikum ..


 Zaman sekarang duit bukan lah segalanya tapi segalanya memerlukan duit . walau bagaimana pun jangan lah terlampau mengejar duit . kerana kelak duit akan di tinggalkan untuk selama-lamanya dan hanya amalan yang  akan di bawa .

 Aku terkejut oleh kerana duit manusia sanggup bergaduh . hina dan membenci darah daging sendiri . sanggup pisah saudara asalkan dapat duit ! sanggup buat apa saja asalkan dapat duit . tidak hiraukan perasaan orang lain . biar orang lain susah asalkan diri senang dengan duit !

 Perlukah bergitu ?

 ingatlah sebanyak mana pun duit yang kita ada . yang kita dapat . ia nya takkan bermakna jika hati tak senang dan tak tenang .. biar lah hidup ni serba kekurangan janji hati tetap tenang .

  Dan jangan lah  sesekali kita lupa . untuk bersyukur . kerana setiap rezeki kita dapat tu datang nya daripada ALLAH . bila kita bersyukur . hati akan sentiasa tenang dan takkan ada nya sikap lupakan segalanya sebab duit !







psst : walau macam mana pn usaha tu tetap perlu untuk mengejar kebahagiaan dunia dan juga akhirat  :) .`










4 comments:

gadisBunga™ said...

duit kaler kuning tu cantik kan?

Anne Nurain said...

gara2 duit pun adik beradik jadi musuh.. ada rezeki lebih silalah kongsi2.. hehehe..

ahsfantasy24 said...

guna rezeki ke jalan yang benar :)

Edy Fee said...

yup...tp kalau nak hidup kene ade duit gak..nak beramal pon kadang2 memerlukan duit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...