Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, December 11, 2010

TOLONGLAH KAMI



YEah .~
sekali lg segmen dari BROTHER BEN !
kali nie psl kempen untuk memahami dan mngubah cara hidup perkokok yang tegar mahu pn tidak .. (( haha tambah ayt )) :P
Jom ramai2 ~
kita berkempen ..




1 kenangan berkenaan isu merokok di tempat awam

~ kenangan berlambak .. sampai dah xlarat dah nak hadap depa yg menghisap rokok nie ..tapi nak wat cmne, dah ramai member hisap rokok .. hurmm ada satu kenangan nie.. Aku ngn cousin aku lepak kt as-saLam a.k.a mapleyh .. ktorang dengan berselera sekali makan nasi lomak ayam xsilap aku ketika tu.. dan dgn tiba2 sekumpulan negro datang sambil hisap rokok duk selang satu meja ngn ktorg .. xkisah la kn .. jnji asap rokok tu xsmpai kt table ktorg sudeyh.. ntah mcm mana ntah,tiba2 depa leh layan "sisha" lak kan .. tahu jela sisha punyer asap mcm mana.. + asap rokok depa tu.. memang TAK la kn .. habis sume berasap..kepala aku pn dah naik berasap dh ketika tu.. apa ke bangang aku xtahu la.. xrespect org lain langsung..

kitorang apa lagi..mmg mengamuk la kt situ..mula ktorg pandang badi kt depa.. pastu xfhm lg,ktorg men hendak meja smbil wt reaksi panas.. depa xfhm gak.. emm aku pn ambil kputusan utk bla je dr situ g mkn kedai lain xsggup den mkn nasi+ngn asap2 sekali,blh jer tukar tmpt duk lain,p pnas punya psl lbh baik bla utk mngeak benda lain berlaku... dlm hati aku nk jer ckp
" where ?? where the fuck on u ball that u can do this to me.. ?? where...where .. where ??" hahaa klw org negro tu tak fhm gak xthu nk ckp ape :PP huhuu..





Pernahkah aku menegur mereka yang merekok di tmpat awam dan apa tindakkan dan reaksi depa ..

~
hahaa.. soalan cepu emas nie.. da naik berbuih da mulut aku koba kt depa .. cuma tinggal nak minum air sabun jerr bagi buih betol kuar kt mulut.. hahaa.. cm biase la.. depa akan ckp, xtahan dowhh.. kepala pening nie,ingat rokok jerr.. sory hisap dpn ko.. asap aku halakan tmpt lain ko jgn risau ..
(( kejadian aku ngn mmber aku yg hisap rokok di tmpt awam :P ))
lantak ko la labu..


RAyuan aku utk mereka yang merokok di tempat awam

~
emm aku xkisah korang nak hisap rokok berapa kotak pn.. leh jerr aku ckp g mati la kt korg sbb nk mati cpt.. hahaa.. tapi beringat la yerpp.. bukan sume org hisap rokok .. !! dan bukan sume org leh terime seadanya atau redha untuk hidu asap rokok tu ... BAHAYA untuk kesihtan tahu tak ?? ada akal guna.. jgn letak akal kt kepala lutut cm negro tu.. haaa geram aku.. mula la nie.. hahahaa..

da2 tu jerr kot.. tanak aku mncarut lbh2.. dosa biskut kering lak nti .. :P



adioss.. ~ jom dinner..

26 comments:

puteri.diyana said...

hoho..
brother..ilex2..
normal la 2..negro 2 ta fhm la 2..
stupiq,maybe??hak2..
btw...suke entry nie..
say no to smoke..~
huhu..
nice entry bro..
btw..jgn grm2 dah erk..
syum kit.. =) (^_^)

zacky ~786~ said...

huhu .~ nie cter lme .. sem lepas lepa..!!
xmrah da.. syum jer nie.. :D

puteri.diyana said...

hoho...bgus2...
hehehe..

yg sal komen tdi..

hahaha..wat pe curi banner..??
mintak la lek lok..
heheh

~hAKim ZaiLAn~ said...

tahniah bro kerana menjadi non smoker..
salute!!hahah..

zacky ~786~ said...

puteri : ekk ??? hahaa.. sory2.. ok den mtk elok2 erkk ..

zacky ~786~ said...

Hakim : hohoo.. thnks !! :) salute spring balik.. !! yeah

puteri.diyana said...

hahaha..
no need la..
kidin2 jela..
btw..pu3 dah curi gak banner zacky..
hahahah~
btw..u're my 1st banner tht i put at my blog..
=)
u should be proud of urself..huhu
clap ur hand now.?..hak2.

zacky ~786~ said...

whoaaa.~
gilerr geMpakk ..!! p xadil kn .. men curi xbg thu org.. sy curi gak.. p skurg kurg yerr gthu..
ayat nk tacing.. :P ekkeke

puteri.diyana said...

hoho..
dgn ini juga..
saya ingin memberitahu bahawa saya bersetuju dengan cadangan anda..terima kasih..sila beri kerjasama erk..hahah
btw
sori la..banner yg 1st tdi terlalu bsr gmbrnye..
pegi profile pu3 lek n amk code banner lek..
sbb tdi pu3 resize sket..bsr sgt..
=)

zacky ~786~ said...

hohoo..~ baikk ... hamba ke sana skrg..! trime kasih ..

Syazwana said...

tak suke perokok
tapi selalu je dapat bf perokok
adeh
keh keh keh

puteri.diyana said...

huhu..
shame2 lorh..
btw..
keep in touch..
pu3nye shoutbox yg princess wrne pink 2 a.w.
kalo rjin..tegur2 la erk.

zacky ~786~ said...

adehhh ..~ hahaa..
nk wt cmne.. trime jela s'adanya ;) wink

Eliyana said...

kalau tak smoking baguslaa...takde faedah pun smoking ni, dapat asap jer

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji said...

wahhh..ehem2..zacky besh..sebab tak isap rokok...suke2..by de way..zacky memang berani.. =) ..nasihatkan lagi kawan2 yg merokok tu taw....

Matika Love said...

mamat pun dh join..

http://luahan-hati-matika.blogspot.com/2010/12/tolanglah-kami.html

pena said...

wah.. bgus2x.. x merokok..
xsuka dgn org yg merokok.. silent killer..

zacky ~786~ said...

eliyana : hehe.. bagussss ... cm iklan susu alene dulu2..

zacky ~786~ said...

feez : ok2.. adioss hehee

zacky ~786~ said...

mamat : worait.. hehe..

zacky ~786~ said...

pena : yeah .~ p klw dh kwn perokok.. nk wt cmne.. terime jela seadanya.. haha

atiqa aris said...

betol2 ee perokok busuk i dont like.haha thx cmment blog.em cara u ckp cm sedih je.huu

zacky ~786~ said...

huhu .~ xdlah .. ;)

nur said...

merokok kat tmpt awam tu nanti kesan kat kita ni juga= kita jadi perokok pasif
ALL IN ONE

Emilia Emira said...

haha ramai plak passive smoker gara-gara perokok tegar neh..wee~

apezs shah said...

perokok mmg tak elok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...