Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 4, 2014

Nasib Pasangan di Sweden




Assalammuaalaikum ...



Baru-baru ni kita di gemparkan dengan kabar berita pasangan ditahan di sweden kerana memukul anak sebab tidak solat ..

Apa kes ?

rasa simpati sangat-sangat terhadap pasangan ni .. mereka memainkan perasanan sebagai ibu bapa ,untuk pendidik dan juga membentuk anak mereka supaya menjadi insan yang berguna kepada agama negara dan juga bangsa satu hari nanti . Namun mereka ditahan dan dikabarkan peluang nipis bagi mereka di bebaskan ..



Pasangan suami isteri di tahan reman
Raheem Awaluddin dan Shalwati Norshal



mereka tak nampak langsung kena dera ..
tak ada sedikit pun kesan bengkak atau lebam ..
ibu bapa meerka memukul untuk mendidik 
bukan mendera.. 



Namun apa kan daya peraturan dan undang-undang negara bukan islam telah menetapkan hukuman tersebut. 

-> marilah kita sama-sama mendoakan semoga di permudahkan segala urusan pasangan suapaya dapat kembali ke Malaysia berjumpa keluarga dengan anak yang dicintai  aminn 



6 comments:

Tihara said...

dugaan besar buat keluarga ni
moga Allah mudahkan urusan mereka

ikhwan yusuff said...

moga Allah mempermudahkn segalanya...

Ai Syah said...

bila undang2 islam bukan jd teras undang2 satu2 negara..kesian pd mereka y sntiasa berjuang mengikut syariat islam..tp in shaa Allah ganjaran nya jauh lebih besar..ni semua ujian dunia..=)

Ayue Idris said...

aah..turut simpati dgn nasib diorg ni..kesian sgt..moga parent 4 bradek tu dibebaskn dgn cpt..amennn

gadisBunga™ said...

hmm.. swedish tak salah sebab dah memang itu undang-undang diorang. .cuma dah tiba masanya umat islam perkenalkan cara didikan islam kepada orang bukan islam...

Muhammad Taufiq said...

Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...