Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, May 31, 2011

AKU KATA TAK NAK , TAK NAK LAA !







Assalamualaikum ..~   



Dah aku cakap TAK NAK ... TAK NAK lah..  haissshh ..` kadang2 aku terfikir .. kenapa laa  rokok ni wujud kat dalam dunia ni.. dah laa tak mendatangkan sebarang faedah dan kebaikkan kepada tubuh badan..  kenapa laa erk ?  tapi masih ada gak orang yang mengakatakan 'NAK' kepada rokok .. damn ..    



keburukkan merokok : 

  • asap rokok yangg boleh mencemarkan alam semulajadi
  • malah org yang terhidu asap rokok nie pn turut akan tercemar ..
  • totally , tak baik utk kesihatan .. sapa cakap baik tu .. meh sini aku boh penampaq kat muka hang .~ 
  • cepat mati .. 
  • ketagih..
  • membazir ..
  • menyusahkan orang lain 
  • hidup penuh di selubungi dgn rokok .. 
  • buang puntung rokok bersepah2 ..  
  • habuk rokok .. menganngu ketenteraman awam .. 



agak2 ada kebaikkan tak hisap rokok ni ?  takde kan ?  so kepada perokok tegar tu.. udah2 laa tu.. henti2 laa kan .. kesian ckit kt mulut tu.. bau asap jer.. 'smell like teen spirit' la tu konon.. gigi dan gusi pun terjejas beb.. paru2 ? tak payah ckp la kan.. masa muda-mudi ni blh laa gagah lagi men futsal .. nanti dah sampai satu tahap.. futsal pun dah tak kenal dah.. lagi nak yer main.. muahahaa.. ~

cuba dan cuba la.. utk kerhenti k ..  tapi ada satu gak yang aku suka dengan sikap perokok ni.. mereka tak suka member2 mereka yang nak belajar hisap rokok .. mereka akan marah dan menentang habis-habisan.. sampai blh putus kawan laa ..  yang tu aku respect .. sbb mereka sedar akan keburukkan merokok ni.. tapi syg .. mereka tak mampu untuk mengatakan 'TAK NAK' kpd diri sendiri ..


aku dah kata tak nak .. anda bila lagi ? hehe.. jom join sekaki .. dua kaki .. tiga ? boleh laa kalau ada orang kaki tiga..   :p   ~ KLIK SINI ~

24 comments:

nawal addina said...

asap die buat aku lemas !! wekkk :P

NOOR FATIN said...

saya tak la benci perokok sbb ayah saya merokok. hehe tapi lega, sbb buah hati xmerokok :P

anne jasmine said...

hurm... tue la... perokok2~~~ speechless

Haris Kaito said...

dari blog abg ben...
jom singgah blog Haris...
follow lebih baik...he3...

JOM TERJAH SINI!!

Haris Kaito said...

dari blog abg ben...
jom singgah blog Haris...
follow lebih baik...he3...

JOM TERJAH SINI!!

NURUL NADIAH MAMAT said...

bila dah sakit baru nak brenti.....lagi senang mati terus...tak susahkan orang lain....

keroro said...

aku paling xsuka perokok....klu aku duk dekat2 dorang, asyik kena thn nafas ja...da gk aku pnh jumpa spesis kurang ajaq pi hembus asap rokok dpn muka aku...rasa cm nk bg penampo jer...huhu

zacky ~786~ said...

keroro : ishkk kuang ajar yer.. bengong tol la org tu..

dwaty said...

tau tak pe... dah tau benda tu tak baik... jaganla hisap... kang sakit... baru sibuk nak berhenti...

bunga said...

bunga xsuka bau rokok..bucukk..:0

|| A Lady Named .. Yantiey || said...

Salam ,

Terjah & follow dari Segmen BA

http://themptyanty.blogspot.com/2011/05/aku-kata-tak-nak-tak-nak-laa.html

FB: ALady NamedYanty

Katakan TAK NAK!

aliesha kirana said...

bagus2..hhehehe..AK mmg xsuke rokok! nasib baik family xde yg merokok..hrp2 bakal suami pun xisap rokok..hehehe

...:i'm ezza haniza:.... said...

rokokitussedap.hahaha

atiq said...

guna asap rokok tuk halau nyamuk masa menoreh getah. AHAHA

Hanim Mahali said...

katakan tak nak pada asap rokok jugak! yang menghidu asap rokok lebih berisiko dari perokok.. So, lebih baik jauhkan diri dari perokok... :D

Aisumi Chan Kawa'i said...

katakan xnak pada rokok!

Scya Lollita said...

busuk denggg asap rokok ni -.-
katakan taknak !

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

rokok ni byk mudarat nye dri kebaikan nye kn...so pe lg..NYAH kau ROKOK!!!!

echaRierie said...

saya pun tak suka smoker.. :)

miss.Addin said...

rokok pemusnah alam !

pemusnah mahusia sejagat pun ye juga !

shesssh

Rozuan Ismail said...

bagus =)merokok ni bikin susah je

nelly said...

say no to rokok !!

Nur said...

tuan empunya blog nih tak merokok la eh? Bagusla..Susah nak jumpa remaja tak merokok skunk nih. HUh

Syuxer said...

perkataan R.O.K.O.K. sendiri sungguh jelek..heheh..

yeah Katakan ye pada gula-gula getah dari isap rokok..

ada gak pekdah gula-gula getah ni dari rokok, boleh jana sel-sel dalam otak..nafas pun segar..harga pun murah..boleh kongsi ngan member yang memang x kisahla kongsi satu gula-gula getah hehehe

Jadi KATAKAN TIDAK PADA ROKOK!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...