Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, February 5, 2014

Robocop






Assalammuaalaikum..


Robocop . nama yang bergitu famous ketika zaman budak hingusan dulu dalam tahun 90-an tak silap .. time tu aku memang suka tengok cerita robocop.. sebab bila aku tengok cerita ni , aku akan berangan angan taik ayam jadi robocop.. bantu orang dalam kesusahan.. tangkap semua orang jahat dalam dunia dan pastikan negara sentiasa berada dalam keadaan terkawal.. hahaa . kuat sungguh imaginasi aku waktu tu ..


Tak silap aku robocop ni ada 3 episode movie . dan mungkin cerita robocop yang baru kua pngung skrg ni akan ada sambungan ye jugak.. biasa la. mat salleh ni bab2 buat duit memang hebak belaka.


kali ni robocop lebih mantap dari segi teknologi berbading yang dulu..macam remake balik la.. dari warna silver jadi warna hitam nampak lagi mutu dan keungguhlan .. cerita ni mengingatkan aku kembali di zaman kanak-kanak . masa tu aku nangis sebab robocop badan dia hancur berkecai masa lwn dengan org jahat..

lagi sedih bila 1st time dia kena jadi robot. badan dia berkecai beb.! pastu professor yang hebak dalam teknologi robot . tiba-tiba datang dan diberikan kepercayaan untuk repair badan dia jadi macma robot ! memang tang menipu bagi je kat mat salleh .

so mamat yang berkecai badan tu . polis ( cop ) org jahat merancang untuk membunuh mamat ni sebab terlampau jujur jadi polis. tak boleh nak rasuah langsung . org jahat ni pun boh la bom kat kereta mamat ni . lalu meletup dan berkecai la badan ..

di repair jadi Half-man robot . di mana otak paru-paru jantung dan muka dia yang tinggal . yang lain semua robot .. menipu habis da ni..

mamat ni pun kembali jadi polis . dan di gelar Robocop !
dan semestinya la mamat ni akan cari balik penjenayah yang rosakan badan dia dulu dan mengambil semua kebahagiaan dia bersama keluarga yang dia sanayangi. nak tahu lagi lanjut tengok la ye ..



Robocop yang hitam sekali pandang macam
Snake eye watak dlm GI Joe



Cerita dengan teknologi terkini. mm bagi aku macam ala-ala cerita movie I,robot
I.robot lagi best kot . 


Rate - 3.5 star ( dikira dari segi sesuka hati sendiri )  =_=





6 comments:

pjie said...

wooooo
best ke cite ni bro??
mcm excited je nak tgk

Unknown said...

From a besi buruk on the previous Robocop, they changed it to more cooler version of Robocop xD
Im very excited for this but still haven't have enough time to watch it yet..

Pwincess said...

macam best. im gonna watch it if i do have some time =D

Niena Reen said...

Nampak lagi cool yang sekarang ni! :)

Jejari Menaip said...

tak berkesempatan nk tgk lgi bro..:D

PADLE said...

jalan cerita Robocop ni ok, tapi ending tak berapa nak dramatik.

gua kasi 3 bintang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...