Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 13, 2019

Luahan Hati

Assalamualaikum

Kisah berlaku pada hari ni.. Kita pergi ke kedai makan dengan harapan dapat memberi sedikit sumber kepuasan dalam suatu makanan yang bernama nasi kandar.  Ok lah! At the 1st. Kedai agak ok dan ramai orang macam biasa.. Tp ada perkara yang aku kurang minat di situ.. Harga yang agak mahal dan ayam goreng dan lauk lain lari dari expectation sendiri.. Cuma biasa biasa jela..
But then aku tak dapat habis kan makanan.. Aku beri ke kucing..

Banyak juga la.. Owner kedai tu datang ke table aku then halau kucing tu pastu marah aku.. Dia cakap.. Kenapa beri makan? Siapa nak lap lantai ni?  Muka aku terus berubah pandang dia.. Tanpa berbicara.. Oh ok la maybe my mistake, dlm dalam hati terasa la juga kita tgh makan dia leh pula datang marah2 cmtu ke layan customer.. Pastu lantai kedai tu xde la bersih sgt ada je tmpt lain yang kotor bekas air teh jatuh roti canai dak belakang bagi ke kucing.. Mood spoil gila vavi!

1st tlime kena marah time makan..dengan Owner kedai lak tu 🤦‍♂️
Ikut hati nak je amek mop.. Lap lantai kasi dia puas hati.. Then aku bayar tanpa berbicara dan mulakan perjalanan balik ke pangkal jalan.. Kesimpulannya ialah bila kita marah kita kena lebih byk diam dari berbicara Takut2 perkara lebih teruk akan terjadi..

Aku tak cakap aku baik.
Tapi baik beredar dari bagi jari..
Maybe ini ujian bagi aku pada hari jumaat ni.
Buat pecinta kucing yg mmg sllu pn bagi makan ke depa
Kalau kat kedai makan..
Cuma hari ni bagi makan tapi kena marah. Haha..
Orait settle sesi luahan..


Sayonara,
13122019
1229



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...