Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 2, 2014

In Relationship ... ~



Assalammuaalaikum ...








In Relationship - Meaning of special partner in human nature life that people called LOVE !



so Let's talk about human love ..

Ehem-ehem.. malam ini aku tak dapat tidur. baru je lepas blogwalking dengan bersahaja mencari ilmu or cerita yang boleh dikongsikan daripada teman-teman blogger sekalian .. salah satu entry yang kebetulan aku baca ialah berkaitan dengan ! CINTA !  blogger itu perempuan .. dia menyalahkan lelaki (ex bf) kerana mengambil keputusan memutuskan hubungan antara mereka oleh kerana kehadiran orang ketiga . dengan alasan "perempuan itu terlampau baik bagi dia" ... 

Beliau macam tak puas hati , sering tertanya kepada diri dia.. "bagus la dapat yang baik so nak yang macam mana lagi . kenapa perlu ada orang lain sedangkan aku tak pernah buat salah kepada kau langsung "  .... 


okey, ini pendapat aku dalam situasi begini  :-
perlu di ingat ..

kadangkala..
tidak semua yang kita inginkan akan menjadi kenyataan.. tidak semua yang kita impikan akan sentiasa bersama kita ..

Bawasanya..
hati dan perasaan kita tidak boleh dipaksa untuk mencintai atau menyukai seseorang  kerana cinta itu pilihan dan bukan paksaan

kita juga tak boleh metipu hati sendiri hnaya untuk kebaikan orang lain bagi mengelak perasaan kecewa dan hampa kerana kita.. kelak nanti kita juga akan menyesal ..



key point 

- tak boleh menipu 
-tak boleh dipaksa

mean 'kejujuran itu penting'

so tak perlu menyalahkan seseorang oleh kerana dia telah memilih orang lain walaupun orang tersebut baru sahaja dia kenali . maybe orang yang dia pilih merupakan jodoh yang telah tertulis untuk dia di luth mahfuz sejak azali lagi . ^_^ 




/\ /\
 .||     ||.

SEKUAT mana kita setia...SEHEBAT mana kita merancang...SELAMA mana kita menunggu...SEKERAS mana kita bersabar...SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita...SELAMA mana kita bertahan bersamanya...




Bila kita sebut tentang jodoh ..

Jodoh itu rahsia Allah, Sunnatullah. Cepat atau lambat, ia akan sampai juga kepada kita apabila tiba masanya. Usah terburu-buru. Sunnatullah tidak boleh digesa, tidak boleh dilengahkan bila sampai masanya.  ^_^  
Keyakinan itu amat penting disini ye..





Jika benarlah dia bukan dicipta untuk aku . maka aku akan usaha sedaya upaya untuk membuat dia tersenyum walaupun hanya untuk seketika .

usahalah selagi kita mampu. dan seterusnya serahkan segala-gala urusan kepada maha mengetahui lagi maha mengasihi .. ALLAH SWT ~




- End -
Tido






7 comments:

nmirmo said...

:)

Akeyla Azmi said...

Betul, jgn menipu ;)
Kejujuran tu sgts gt lah penting ;D

ikhwan yusuff said...

kejujuran itu tunjang utama dalam apa jua nya kita buat....kejujuran itu ibarat akar pokok yang membolehkan sebuah pohon itu berdiri teguh,..:D

ros_reeza said...

wah..boleh jadi dokter cinta ni :)
yup, kejujuran memang tunjang utama.. kadang-kadang penipuan yang kita anggap kecil, amatlah besar dimata pasangan.. so, jangan pernah mencuba untuk menipu....

husna zahidi said...

setuju dengan pendapat awak..:)

lumrah perempuan.. bila emosi terganggu, cakap mereka sesedap rasa tanpa berfikir..

msredcheesecake said...

jodoh tu kan rahsia Allah... sape kita nak soalkannya... kalau dia bukan jodoh kita, terima je, bersangka baik dgn Allah, itu bukan jodoh terbaik utk kita

Pha Is said...

waa.. ni mesti banyak pengalaman ni.. heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...