Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, August 2, 2010

Happy Birthday Zaki



~ basuh kasut


~ uLAt gonggok y besar punyerr..!! xpernah aq jumpe besar cmnie.. 1st time woo


~ permandangan hutan...!


~ makan maggi kt puncak




~haaa nk jadi kn cerita.. sblom sempat sampai kat hulu langat.. oo parking masok ke gunung nuang.. tayar motor panctt deyhh.. :PP apa nk buat.. cobaan.....!!



~ berehat sebentar bersama kickattt :P









~ selesai jerr misi ktorangg.. celebrate dgn ice cream baikk punyerr.. yeaah
ape ponn..mmg enjoyy arrr..!!











31hb 7 2010..

Tarikh yang bermakna dalam hidup aku.. tanpa ku sedari ,, genaplah 20thn umur ku..

~sekjap jerr masa berlalu kn tua dh zaki haha:P.. masa meninggalkan seribu kenangan dalam cerita selama 19thn hidup aku berada di dunia ini... pelbagai cabaran dan dugaan yang telah ku tempuhi .. Namun perjalanan harus tetap di teruskan ... Inilah lumbrah kehidupan...

banyak lagi perkara yang harus aku belajar dan perolehi untuk menjadi insan yang sempurna di kelak hari insyaallah.. semakin besar usia aku.. semakin banyak tanggungjawab yang harus aku lakukan... setelah sekian lama aku tidak menyambut hari lahir aq... namun pd 31/7 hari tue.. aq mengambil keputusan untuk menyambut dengan mendaki gunung nuang.. tertinggi di Selangor.. hahaa..yeahh.. agak lama gak la kan aq xmendaki.. 8bln lepas xsilap.. setelah accident motor..then terus stop mendaki.. lepas jugak segala rindu aq kpd bunyi x2 hutan...sungai.. burung ..tupai yang bergitu jinak sekali..jatuh tergelincir ..n so on whoaa.. terasa amat nikmat sekali mendaki..walaw pon pelbagai cobaan yang menimpa... spt : tayaR pancitt.. kaki seliuhh... jatuh terpusing mcm gasing.. namun sume yerr dapat di atasi... :)) yeahh

mengapa aku pilih mendaki erkk ? bg aku.. mendaki adalah satu cabaran yang harus aku tamatkan tak kira la apa pun yang terjadi.. “when ur start , it never turn back” “if u turn back.. u decide to give up” ia ada kaitan dalam kehidupan.. mcm x2 yang dpt aq pelajari dan hayati semasa mendaki..ia juga dapat mendekatkan lg kte kpd ALLAH yang maha pencipta dengan keindahan alam semulajadi yang begitu indah sekali.. banyak lagi gunung yang harus ku daki ,, namun xsemua aku boleh buat .. kalau ad rezeki nanti adalah...

kesimpulanya,, sesungguh nya mendaki itu adalah satu cabaran buat aku.. lantas dan tuntas aku mendaki untuk menguji tahap kemampuan aku dalam kehidupan.. aku menguji sejauh mana aku mampu bertahan untuk hadapi masa akan datang... kebarangkalian yang akan muncul.. aku harus bersiap bersedia dengan kemungkinan ini..20thn umo aku mula kan yerr dengan mendaki.. thanks to aiman ,hafiz,pakk.. dan hafid.. sbb bg aq join korg...





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...