Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, August 12, 2012

Sirap Bandung Soda


Salam ramadhan ..

hoho, apa kabar sahabat-sahabat blogger ku .. ada sihat kah ? sudah beli baju raya ? kuih raya lak , buat ke beli ? haa ,, nak raya ni .. tu jela pertnayaan yang sering di tanya .. yer dak ? ngeh3 ..


aku sebenarnya tension dengan sirap bandung soda ni ! nak tahu kenapa ?


nie la sebab yer.. 


da naik 4 kali aku try buat benda ala ni.. semuanya macam tak menjadi .. ! sirap bandung ni jadi mcm air susu basi ! asal ek ?  ke memang cmnie ?  eh, tapi tak silap aku , aku pernah minum air ni.. tak pun jadi camni .. haisshh ...  




antara bahan-bahan yang perlu disediakan 
untuk buat sirap bandung soda ! 




kepada sahabat-sahabat blogger ku sekalian .. pls help me.. siapa tahu cara yang betul untuk buat sirap bandung soda .. try da search google .. dan da follow step to step, but still xmenjadi ~  


psst :  ke pasal aku pakai susu cair ek ? kena pakai susu pekat kot .. tapi memang susu cair kan ? arghh ..


http://www.emocutez.com 








17 comments:

ainina jelani said...

tak dapat membantu, tak pernah buat air ni.mak tidur dah

YanaHime said...

cuba campur sirap dgn susu dl pastu baru campur soda....:-)

eimah siti said...

kalau pakai susu pekat...tak ke lagi manis jadinya??? huhu...puan emak dulu pernah buat...tp lupa la pkai susu apa...huhu....or maybe susu yg awk pkai tuu mmg basi pn....

Miss Fifi said...

try guna susu cair f&n..
biasa okayy je..

echaaa.com said...

Almk sy failed la nk bantu mcm ni...haha..
Apapun goodluck la ye zacky.. :-)

ahsfantasy24 said...

Err..
tak pernah cuba lak ni (:

Tihara said...

adik saya buat ok plak...dia guna susu pekat tk banyak..buat bandung dulu..baru tambah soda..tp soda murah je bukan soda f& n tu..sbb tu jdi kut..kurang gas.. :)

mr pot n mrs lat said...

nice entry . . lamenyee takk blogwalking . . btw , nice entry . . jom singgah page sy . . ade entry cdey pasal hari raye :)

putryteya said...

kesiannye akramzaki . eh apasal aku suka sangat dengan nama penuh hang eh ?

bukan bandung bubuh susu pekat ke ? susu pekat laaa

Cik Jannah said...

hah. saya terre buat teh o ja.

atiqa aris said...

kesiannya . nape xbeli kat kedai yg da siap je kan sedap.

nadzirah sofia said...

haha..stress sgt nmpk gayanya

Nadia Elena said...

erkkk resepi baru..haha! =D

Outbound di malang said...

mantap sekali :) Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

アヌム said...

pekat semacam je..tkot lak tgk.haha

Anonymous said...

Mse masukkan soda dalam air bandung, kne kacau supaya susu x pecah...

kasih umi said...

bahan dah betul.cume yg silapnye, campur soda awal sgt.mule2 kena campur sume bhn kecuali soda.kacau hingga larut.lastly bru boh soda dan kacau hingga sebati..cube try tgk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...