Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 7, 2011

Carut Mencarut

Assalammualaikum ...




menusia diberikan akal untuk berfikir dan mulut untuk bercakap..   namun walaupun begitu, terdapat juga segelintir manusia yang bercakap tidak menggunakan akal .. hah macam mana tu ? 


contoh :


abu :  weyh bangsat ... ko dah makan belum ? 

musalman :  belum lagi lah sial ...  aku tak kebulur lagi ni .. 

abu :  buto la hang..~ jom lah teman aku makan ..  

musalman :  pergi la ko sorang .. lembu betul la ko ni.. 

abu :  suka suki ko jer lembu2 kan aku ? babi ..

musalman : alaaa .. lembu jer pun .. rileks la bro .. 





ada orang boleh terima bila di lontarkan dengan kata2 mencarut cmni .. tapi kena ingat .. tak semua orang boleh terima  ..  lagi sekali peringatan !! tak semua boleh terima  ...    

perlu ke mencarut macam tu ?  memang orang yang duk mencarut ni tak kisah .. tetapi orang lain di sekeliling die ? boleh sakit hati beb dengar .. guna lah perkataan yang bagus dan enak cikit utk di dengar.. bahasa tu kan melambangkan bangsa dan 'identiti' seseorang tu ..  hormat diri kita dulu.. baru orang lain boleh hormat pada kita.. ~


kalau ada orang tak kenali tiba2 datang kat korang cakap camni "sial la.. weyh kau ada lighter tak ?"

err memang mintak...

...kaki la kan !


31 comments:

i'm ezza haniza said...

eiiiiiiiiii......tak sopannyeee

Rozuan Ismail said...

bahasa menunjukkan bangsa.apa beza org kita dgn org sebelah sana kalau dua2 asyik mencarut

THE LEKAT LEKIT STORY said...

org yg gemar mencarut ni selalunya org yg dah biasa bercakap benda2 tu even dlm perbualan seharian pun. kat situ dah nampak keperibadian dorang mcm mana...

misSbLurRy said...

kalau borak2, gebang2 sesama sendiri dan benda yg diborak dlm keadaan marah dan diselit dgn carutan mmg standard..

tapi kalau dah macam gini..luar standard nie..ahahahah..

keroro said...

aku xsuka dengaq org2 duk mencarut nie..nampak macam apa ntah...

NOOR FATIN said...

tak semua org bleh terima. hehe ada kwn saya, perempuan suka mencarut, mcm tu la. dia panggil kita pn dgn kata2 mencarut. adoii

Pijahh' de-Arr said...

sy benci org suka mncarut nih ~

safiyyah osman said...

salu org laki yang guna...tpi mcm zacky ckp la..xsuma bleh terima kan..

pernah juga dgr kawan kawan lelaki ckp mcmni "wei anjing hg ada mana??"..

haha..gila btoi..

nmirmo said...

waaa...geli la tengok gamba tuuuuuuuuu..... ewwww.... erkk???!!

zacky786 said...

i'm ezza : agak la kan.. ishk3.

zacky786 said...

wan : btol tu..~ stuju2..

zacky786 said...

lekat lekit : btol3.. saya setuju ..

zacky786 said...

missblury : terlampau luar standard ni beb..~

zacky786 said...

keroro : macam tak best kn.. :P

zacky786 said...

Noor Fatin : tula psl.. tak semua orang blh terima..~

zacky786 said...

Pijahh : same la kita.~

zacky786 said...

safiyyah osman : hahaa.. pernah3.. adehh.. die sama kan manusia dgn anjing.. mmg tak la kn..`

zacky786 said...

nmirmo : geli geleman ..~ :P

asri (asrirayrock) said...

n3 yang menarik hahahahah

zacky786 said...

haha~ thnks ..

eclipsesweet said...

xbaek laa mencarut ni... kan kata-kata tu satu doa.... saket tlinga tau dgr org mncarut2 ni.. haishh.. =,=

zacky786 said...

btoii3..~ :D hati pun turut terase sakit..`

tyka said...

belagak je gne ayat camtu... haih.. benci kalo orang nk berborak gne ayat camtu.. hhehhhhh

zacky786 said...

huhu ~ mencik3..

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

nk mencarut pun tengok orang la.. ada sesetengah ok je... : LIST KEMATIAN FINAL DESTINATION KE LIMA DI JAMBATAN ROBOH!

SyUhAdA said...

yup...btol tu..
klau selalu sbut tu, dah mcm mndoakan dah..

zacky786 said...

orang perlis : hang betoi..

zacky786 said...

syuhada : :) tula psl.

Solihin Zubir said...

haha.. mmg mintak penampo la org itu...

err.. kasaq nowh dialog tu? ada pngalaman ka? heheh..

アヌム ちゃん said...

erk gelinya tengok gmbar nih..huhu

nur syahirah said...

kalau orang yang macam nie tak puas kalau bagi kaki hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...