Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, November 14, 2010

Tembak jgn tak teMbak..!!

SHAH ALAM: “Saya hanya mampu tunduk dan menangis selepas diugut bunuh,” kata Salim Al Makmun, 28, pekerja stesen minyak yang juga mangsa samun tiga lelaki termasuk seorang remaja berusia 16 tahun, di Jalan Glenmarie U1/1, di sini, semalam.

Warga Bangladesh itu mendakwa, kejadian berlaku kira-kira jam 3.35 pagi ketika dia bersama rakannya, Mohd Rafiqul Islam, 25, tidur di dalam stesen minyak sebelum dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat akibat kaca pecah.


“Rakan saya kemudian melarikan diri dan bersembunyi dalam stor, manakala saya tidak sempat berbuat apa-apa selepas dikepung dua lelaki bertopeng.

“Lelaki bertopeng itu mengugut akan membunuh saya jika melawan, menyebabkan saya tunduk menggeletar sambil menangis,” katanya.


Semua penjenayah terbabit bagaimanapun berjaya ditembak mati polis di Jalan Kerjaya, di sini, sejurus selesai melakukan samun.


Salim yang sudah dua tahun bekerja di stesen minyak itu mendakwa penjenayah terbabit memecahkan cermin kedai menggunakan tukul sebelum masuk.

“Mereka ada parang, tapi saya tidak dapat mengecam muka mereka kerana dua memakai topeng dan seorang lagi memakai topi keledar.


“Saya hanya menuruti kehendak mereka dan tak mampu buat apa-apa. Mereka ambil wang, rokok dan telefon bimbit saya sebelum melarikan diri,” katanya yang masih trauma dengan kejadian itu.

Aksi suspek terbabit menyamun berjaya dirakam kamera litar tertutup (CCTV) dan ia kini diambil polis bagi dijadikan bukti berhubung kejadian itu.


Pengawal keselamatan, Amar Singh, 68, pula berkata, pada mulanya dia menyangka bunyi dentuman kuat adalah mercun, sebelum beberapa anggota polis ke pondoknya berkawal memintanya dia tidak keluar. ~sumber~



  • zmn skrg manusia dh xde sifat kemanusiaan da..!! hati maUU kering jerr.. antara pengajanran utuk mngajar makhluk2 perosak cmnie... Tembak jerr.. senang.. klw hidup pn nyushkn org lain watpe.. emo plak pg2 nie.. :P

10 comments:

Ajie Mohd Tahir said...

haha..kau mmg sllu emo XD

ttbe aku rse seram pulak bce mende alah nih.selamatkh dunia kite skg?hmm

ila haron said...

rasa cam xselamat jer skrg ni.....

zacky ~786~ said...

ajie : yerr erk aku sllu emo eh ?? ahaha..

hmm .. thu xpe.. kita tak kacau org pn org kacau kita.. !! so kna berwaspada jerla ..

zacky ~786~ said...

ila : 2la psl.. kna berhati-hati d mn kte brada..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

dunia sekarang ni macam dah tak selamat bila ada makluk perosak macam ni..

LATEST ENTRY

UNCLE SEEKERS BERCINTA DENGAN BEKAS PERMAISURI AGONG?

BOLEH KA KALAU NAK BUAT GATHERING?

Ajie Mohd Tahir said...

@zack
haha..sjak bile kau caye kate2 aku ni?haha..wa grau je bro.XD

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

hishhh...
macam2 lah skrg ni..huhu
takut btul:(

zacky ~786~ said...

si labah2 : gurau2 baik tok ksihtan.. haha

ismi : 2la..

Nurulbadiah Lai said...

huhu..
dunia sekarang..
nyawa tu dh xde harge..
manusia ngn binatang..kadang2 xdapat nk bezakan..
same2 berdoa agar kite dijauhkn dari kejadian2 camtu..takut sgt

zacky ~786~ said...

Amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...