Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, November 5, 2010

MANTRA ..~!!



AKU baru jerr lepas layan cter nie..
sorg x2 lak tue..
cuaKK beb ..
terus terang aku nie mmg xske tgk cter yg berkaitan ngn hantu..~
sbb aku nie jenis ske terparanjat "opocot gitu" .. haha..
ntah cmne cousin aku leh promote kt aku soh tgk cter nie..
die kata best.. !!
antara citer Melayu yg best kata nya..
Huh, naiK sume segala bulu yg ada di badan.. *tett...

Back to the topic la... ~


Meh cini aku citer, jom layan ;


Menceritakan tentang Muzir dan Hasbi yang bersahabat tetapi demi melengkapkan ilmu hitamnya Hasbi telah menganiaya Muzir. Muzir telah ditangkap dan dipenjarakan seumur hidup di dalam bilik khas yang telah dipagar dengan ayat2 Al-Quran
supaya tiada ilmu hitam boleh digunakan... Sementara tu, isteri Muzir, Rindiani yang sedang mengandung telah dikahwinkan dengan Hasbi..

Sementara di dalam penjara, Muzir diperdaya untuk menerima ilmu hitam dari seorang lelaki, Embah.. Mula2 Muzir tak nak terima tapi bila Rindiani mintak untuk bercerai, Muzir menjadi dendam dan bersetuju untuk menerima ilmu hitam tersebut.. Ilmu itu cuma lengkap selepas 10 tahun dan Muzir perlu makan tubuh Embah kerana tubuhnya tidak diterima oleh bumi...

Selepas 10 tahun, Pak Long iaitu pakcik Muzir terdesak untuk mengubati isterinya sakit dan bersetuju membantu Muzir dengan 3 syarat2 iaitu; memadam ayat2 Al-Quran di sekitar bilik penjaranya, menyediakan 3 hidangan yang ditutup dengan kain hitam kepada hantunya dan mengambil tali pengikat mayat wanita yang mati ketika me
lahirkan anak sulung dengan menggunakan gigi !!!

Selepas ayat2 Al-Quran dipadamkan, proses untuk ilmu hitam Muzir telah lengkap yang mana air melimpah dalam bilik penjara dan bayangan makhluk hitam memenuhi ruang dinding... Dengan mantera yang dibaca, Muzir muncul di kawasan paya dan membunuh seorang lelaki untuk santapan kepada hantunya.. Di sini lah adengan bogel Muzir yang mendapat liputan meluas itu, hehehe nampak belakang je pon....

Hasbi nampak alim kerana sentiasa berkopiah dan bersembahyang di surau tapi yang peliknya bila mengubat orang menggunakan mentera yang bukan dari ayat Al-
Quran... Rumahnya juga dipagar dan dijaga oleh penunggu supaya tidak dapat diganggu...

Muzir pulang ke kampung untuk membalas dendam dan mencari isteri dan anaknya.. Bermulalah adegan antara Muzir dan Hasbi dalam cara masing2 dengan menggunakan kekuatan ilmu hitam mereka..

Dalam masa yang sama, Haji Fatah orang alim di kampung dapat merasakan ada yang tak kena.. Haji Fatah juga yang tolong menyedarkan Pak Long, yang mana isterinya sebenarnya telah mati dan tubuhnya digunakan oleh hantu...

Selepas Hasbi dibunuh oleh Muzir, Haji Fatah tiba di tempat
kejadian dan cuba untuk menyedarkan Muzir tapi di dalam tubuh Muzir sebenarnya ada Embah yang memang nak membalas dendan pada Haji Fatah yang telah mengurungnya dalam penjara yang dipagar oleh ayat Al-Quran.. Tapi sebagai hero, Haji Fatah dengan mudahnya menggunakan ayat2 Al-Quran untuk menewaskan Muzir dan membakarnya hingga mati...


Best tak ??
hurmm bagi aku ...
citer MANTRA nie not bad laa..
mmg bestt .. (( wlwpn sllu tutup mata pakai bantaL )) haha..
aku bg 4.5 Bintang..
lg 0.5 aku simpan ... sbb citerr nie aSyik wat aku terkejut jerr..
hammpeehh .. !

Kesimpulanya..

Muzir dalam keadaan "tertekan" untuk menuntut ilmu hitam..
Untuk menuntut isteri dan anaknya balik + membalas dendam ke atas Hasbi..
Hasbi la yang buat isteri dia sakit sambil berpura-pura alim untuk merampas isteri Muzir..sebenarnya DIA punca segala penyebab, yang menyebabkan Muzir tekad untuk menuntut ilmu hitam ..
Sehingga sanggup sabar 10 tahun dekat penjara hanya untuk menghabiskan silibuss study iLmu hitam 2.. kalau nk di kira ikut seM. bermaksud dah 20 seM. die tuntut..
baru graduate.. hahaa...


Panjang gila vavi post aku kali nie..
Sebenarnya aku takot nak tido nie..
Sebab 2la post pjg gile vavi nie .. Hahaa..

PADAN MUKA KAU ..!




8 comments:

dayah SnoW Heuka said...

lor.. dayah bulan lepas baru tgk cite niyh.. bes.. heee~ zaki takot ea jeng3x ehehe

Nur Illany Aziz said...

zaki takot..adeih...kantoiiiiiii~~

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

GKSB tgk ceta ni kat panggung wayang..

berapa kali terkejut..

xpasal2 kena marah dgn mbr sebelah sbb buat die terkejut sama

hehe

zacky ~786~ said...

dayah : best sgt x2.. gimik die pon jadi ..

zaki xtakot laa.. terkejut jerr.. "opocot"

zacky ~786~ said...

LAni : haha... aiyyookk kntoii .. tak tahu..!! terkejut jerlaa lani.. ishkk x3..

zacky ~786~ said...

GKSB : haha.. cian kat mmber 2.. :PP

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji said...

best ke citer niy?..hehe..takmo tengok...ade org bogel...haha

zacky ~786~ said...

feeZ : haha. 2la psl.. kontroversi kn psl 2..
alaa tgk la jln cerita la.. ngn gimik dieorg buat.. bestt x2...
antara citer melayu y ptot anda lyn.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...