Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 29, 2012

Teguh seperti pokok ~



kadang tu, kita tak mampu untuk berdepan dengan masalah .. dan secara tak langsung masalah itu menjadi semakin rumit .. menjauhkan diri daripada masalah sejauh mana yang boleh, bukan lah cara yang terbaik untuk melupakan segalanya ..

boleh kah aku berdiri teguh seperti sebatang pokok ! walaupun dia di duga dengan penuh cabaran dan rintangan di sekeliling hidup dia.. dia tetap kukuh dan teguh serta tak mudah gonyang ~







* redha dan bersyukur serta bertawakal dengan segala ketentuan illahi adalah cara dan jalan penyelesaian yang terbaik ..   








13 comments:

nmirmo said...

:') masalah mematangkan kita.. :)

putryteya said...

selesaikan masalah secara perlahan2 , asalkan jgn lari dari masalah ! :)

ahsfantasy24 said...

tengok karang di lautan,
meliuk lentoq tapi akar tak goyah (:

Perhimpunan Bersih Tidak Haram

RazFiRa said...

prinsip pun kena teguh mcm pokok :)

misSbLurRy said...

kadang2 pokok tumbuh tak tegak, meliuk2 ikut arah cahaya matahari kerana memerlukannya utk terus hidup...jadi tetapkan pendirina supaya kita tetap teguh seperti pokok, menuju tujuan yang sama untuk terus hidup

Cendol said...

kalau pokok ,kita pun boleh!haha ape tah.
kuatkan semangat ye.jgn putus asa.n of course jgn pernah lari dari masalah!

nabila biela said...

nice entry:)..btw tq sbb selalu komen kat blog sy...

Edy Fee said...

jangan pilih pokok condong sudah.hehehe

ezzyra said...

kita mmg xleh lari dari masalah...hadapi dgn cara yg baik.. :)

izan mama mia said...

kalau nak jd pokok,..jadilah pokok yang berakar tunjang...teguh berdirinya...rendang dahannya,...lebat buahnya...

Nurulee said...

Aggaplah problem tu mcm puzzle, pasti ada jalan selesai. Jadikanlah pokok tu sbgai inspirasi! ngehngeh =D

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

bersyukur la dengan apa yang kita ada. jangan nanti apa yang kita ada hilang, apa yang kita nak tak dapat ;)

aimie amalina said...

insyaAllah,
sekiranya kita yakin setiap dugaan itu mmbawa kebaikan utk kita,
kita pasti bole berdiri teguh,
lbh teguh dr pokok ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...