Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, April 23, 2011

kebaikkan susu kambing ~ ^-^

SapeWw suka minum susu angkat tangan cm usop wilcha .~ kpd yang gemar minum susu tu , tau tak susu kambing merupakan susu terbaik selepas susu ibu ..


Khasiat susu kambing : 

  • tidak menyebabkan alahan
  • menguatkan sistem imunisasi badan bersifat akali
  • tingkat daya kepekaan & ingatan
  • mengimbangi gula dalam darah & kolestrol
  • dapat mengubati penyakit kulit & sukat tidur..
  • membantu mengubati kanser
  • demam kuning.. hey ape dah kuning ? gastrik, ulser , asthma
  • membantu merawat senggugut, darah tinggi, lemah jantung , kencing manis dan gout
  • menghilangkan rase kebas2 ..





macho kan kambing2 nie ? hahahaa



amcam ? nak rase nak minum tak ? hehe, sebenarnye aku baru nk biase kan diri dgn minum susu nie.. mula2 aku start minum susu "dutch lady"  dlm kotak tu..  sllu gak la beli.. pastu aku try beli susu tepung "nespray" trus xleh minum.. cmne ntah rase die..  cm nk muntah.. eeWWw..  pastu cousin aku promote ini susu lah soh aku minum.. 

Aku pn try, wow.. kali nie mmg xde rase nk muntah .. sedap len dari yg len.. nie lah 1st time aku minum susu kambing .. dan akan diteruskan sampai bila2 ..  minum lah susu kambing baik utk kesihtan ..! yihaa.. 





saya dah minum , anda bila lagi ? hahahaa.. 



"Meminum susu kambing ini adalah amalan Sunnah Nabi Muhammad SAW,Diriwayatkan Nabi suka minum susu kambing.Sewaktu Nabi ISRA’ MIKRAJ’ kelangit, Nabi memilih susu kambing sebagai minuman.Semua Nabi2 dan Rasul2 menjadi pengembala kambing..tentu ada Hikmah dan Fadilat yang besar pada binatang ternakan kambing,malah kambing merupakan binatang yang menjadi keenderaan kita diSyurga nanti.Jadi jika anda beritizam dan beristiqomah menjadikan susu kambing ini sebagai minuman,tentunya kita mempraktikan salah satu Sunnah Rasulallah SAW,disamping itu tentu tinggi khasiatnya"

mMmmberrkkk ..!! 


12 comments:

Unknown said...

saya suka minum susu..nak taw x..mase wan kecik dulu,mak wan ckp wan kerap gila minum susu,tp bukan susu ibu,susu dumex 123..taw kan..haha..memang ckp hbis duit beli susu je..ayo!! pening kepala..hoho

nmirmo said...

errrr....hurmmm..mmmm.....ehmmmm....
OKEY~ SUSU KAMBING MEMANG BANYAK KHASIATNYA~ ... huhuhu... tapi still tak sedap.. =.= ... xpela...nanti tira try rase yg dlm packet punye~ ^_^

DiyanaMukhtar said...

boleh minum susu, tapi xle kerap, nanti na muntah.. =.=''

alynn M said...

dah minum dah..everyday! :)
*proses gemok kn diri..hehe

Solihin Zubir said...

lama x mkn susu kambing n lembu... huhu..

alexayussida said...

err saya suka susu tp bukan susu kambg kompem xleh telan -.-' sbb dgg die pon tak makan..huu

zacky786 said...

wan : hehe.. suka ek, zaki mmg xleh minum susu tepung nie.. baru2 jer nk mula nie haa.. :)

zacky786 said...

nmirmo : minum la susu baik tok kesihtan .~

zacky786 said...

nur diyana : same la kita :)

zacky786 said...

alynn M : waaaaa .~ ehee.. bgs2..

zacky786 said...

solihin : tula psl .. jgn mkn.. minum sudeyh ..:P

zacky786 said...

alexa : ekk , p sedap la .. rse bkn mcm daging kambing..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...