Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 17, 2010

jom bunuh cicak..~




slm reader..!! lama aku tak update blog nie.. ~ haisshh nama jerr more than words ..
p dah 2hari xde entry.. ekekee...

tadi kat umh aku ada cicak besau punya.. whoaa..
apa lg.. dgn pantas aku bunuh..!! sekejam yg boleh.. hahaa.. jahat tak aku ?!

mlm2 jumaat nie kn ke elok kalau kita bunuh cicak..
dapat pahala beb !!

nak tahu kenapa ? haa.. sebab ..

~ cicak sejenis binatang yang jahat..!!
~ suke berak merata-rata tak kira tempat dan waktu..
~ suke memekak ( sakit hati jer bila dgr )
~ nabi pn suruh kita bnuh cicak..

Riwayat hadis ttg bunuh cicak..



Riwayat dari Ummu Syarik:

Sesungguhnya Nabi S.A.W menyuruhnya membunuh cicak

Riwayat dari Amir Bin Saad dari ayahnya:

Sesungguhnya nabi s.a.w menyuruh membunuh cicak dan menamakannya sebagai Fuwaisiqah

Riwayat dari Abi Hurairah dari Nabi S.A.W:

sesiapa yang membunuh cicak dengan sekali pukulan dituliskan baginya 100 kebajikan,dan membunuhnya dengan 2 kali pukulan dituliskan baginya kebajikan kurang dari yang pertama,dan membunuhnya dengan 3 pukulan, kebajikannya kurang dari yang kedua



akan tetapi.. berjaga-jaga la kalian.. ketika membunuh cicak.!!
kalau masuk dlm air minuman.. alamatnya..
jadi cicakman la korang.. hahaa.. (( tipu jerr tu )) :P

8 comments:

Rozuan Ismail said...

wah..siap cari hadis nabi ni..bgus2,,x sia2 tggu dari td dapat ilmu gak..klu kt kg,ayah ada lastik khas utk cicak yg ada kt siling rumah..huhu

Anisa Hang Tuah said...

hee..mmg hobi nis membunuh cicak setiap malam jumaat

wuuhuuu

SyUhAdA said...

btol tu..
tak rugi klau bnuh cicak..
byk faedahnye..

nur intan hazirah said...

tapi lau cicak bunuh kita???hehehehe
bagus2..bunuh cicak n leh wat koleksi peribadi :P

zacky ~786~ said...

wan : hahaa.. yeker menungu .. adoii .. terharu denn.. wahh ayah siap wat latik khas tu.. perghh mantop2.. den pakai getah biase jer.. :P

zacky ~786~ said...

anisa : tiap2 hari pn blh.. ttp dpt pahala meyh.. hehee..

zacky ~786~ said...

syuhada : btol3.. gorang pn sodap.. haha

zacky ~786~ said...

intan : kalau cicak bunuh kita.. hurmm ntah tu zacky xfikir lg.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...