Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 12, 2010

Luna Maya sedih Ariel jadi tumpuan melampau

JAKARTA: Aktres Luna Maya, teman wanita penyanyi Nazril Ariel Irham yang kini ditahan, berkata beliau sedih bahawa perbicaraannya bertukar kepada sarkis media.

“Jika anda lihat teman lelaki atau suami anda dilayan seperti dia satu tarikan umum, tidakkah itu membuatkan anda sedih?” kata Luna ketika sidang media kelmarin di pejabat peguamnya.
“Sebelum perbicaraan bermula, dia diletakkan dalam sel kecil dan banyak kamera merakamkan setiap pergerakannya. Ia menjadikan saya sedih,” katanya.

Penyanyi kumpulan Peterpan itu atau lebih dikenali sebagai Ariel, dipenjarakan sejak Jun lalu kerana didakwa merakam video seks, satu bersama Luna dan satu lagi bersama selebriti Cut Tari.

Dia berdepan dakwaan mengikut Undang-undang Anti-Pornografi 2008, Undang-undang Urus Niaga Maklumat dan Elektronik 2008 (ITE) serta Artikel 56 Kanun Jenayah kerana ‘terbabit dalam satu jenayah’.

Luna berkata kes itu menjejaskan dirinya dan Ariel dalam banyak perkara termasuk kerjaya mereka.

Ariel sepatutnya melancarkan sebuah album baru bersama kumpulan yang baru dinamakan beberapa bulan lalu dan Luna terpaksa meninggalkan kerjayanya sebagai hos rancangan muzik popular Dahsyat di RCTI.
“Sebelum dan ketika perbicaraan, kami amat bekerjasama. Ariel dan saya mengikut undang-undang. Kami juga menerima hukuman masyarakat. Masalah sebenarnya bukan Ariel. Kami menjadi mangsa,” kata Luna.

“Sejak mula, Ariel dan saya merasa kami menjadi mangsa, namun kini kami merasakan lebih banyak dimonopoli.

“Saya mahu menjelaskan ini dan menuntut keadilan di mahkamah,” katanya sambil menambah bahawa polis sepatutnya memfokuskan untuk melihat siapa yang membocorkan video seks itu kepada umum. – Agensi



~aik camtu plak da.. waduh2 sii.. sendiri buat sendiri tanggung la mokcik.. aiyooo .. !!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...