Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 31, 2010

welcome.. 2011 ^_^


slm reader ku ucpkan ..~

lama sudeyh aku tak m' update blog nie ..!! rindu giler kt more than words nie haa.. huhuuu .. klw ada labah2 , lama dh blog aku nie bersawang.. xgitu ajie ?? hahaa.. tetibe.. :P

rindu beb nk wt BW ..blog ke blog.. hurmm tp apa kn dayaku.. aku hanya mmpu merancang.. p internet penentu segalanya.. haha.. ( ayt nk tacing ) ..

The reason is.. aku skrg berada di kg. dan sedang menghabiskan dan menggunakan cuti semester nie sedaya dan semampu yg boleh .. hehe.. bestt woo duk kg.. !! mcm2 aku nk share story kt blog nie.. hurmm mybe thn depan kotw baru aku wat entry , p kali nie nak try wat entry versi episode plak.. sbb byk sgt story nk d'share kn nyer.. cewwahh.. tungu yerpp .. xbaik excited awal2 nie.. ekeke.. perasan .! :P

Alaa thn depan jerr pn.. huh, thn depan ??
apakah ? haaa laa.. esok la kn thn depan...

kejap je kan masa berlalu .. sedar tak sedar .. hanya tinggal sehari jerr lagi kita akan melangkah dan melompat ke tahun baru ..2011 .. whoaa hebat2 .. apa yg hebat yerr tu ?
  • sem baru memanggil2 ..
  • munculnya result di uniklMIAT ..
  • umur pn makin meningkat..
  • that mean, tanggungjawab pn semakin bertambah..
  • mood malas nk blk nilai sudah melanda.. hahaa.. ( pdn muka kau )
haisshh, apa nie .. xbaik mls2.. mak sy ckp.. mls nie xbaik tok kesihatan ... so sesiapa yg nk sihat memanjang tu.. rajin2 la sllu yerpp .. :D merapu lg kau zacky.. ishhkk3.. nie la padahnya bila lama tak wat entry.. hehee...

2010 ..

Akan ditinggalkan begitu sahaja.. ~ tinggal untuk selama-lamanya.. xde da jumpe no. nie lg.. akan tetapi.. haa ada tetapi plak da.. 2010 nie bukan hanya meninggalkan no. semata-mata die meninggalkan pelbagai cerita , sama ada dari segi kebaikan,kegembiraan,kesedihan, dan dll. yg melanda diri kita.. tak gitu ? kenangan yg tak kn dilupakn smpai bila2 ..

kepada sesiapa yg belum tercapai lg impian/cita2/matlamat serta azam msing2 pd thn 2010 nie.. sama2 la kita merenunkan kembali dan berfikir apa yang patut kita lakukan untuk mengubah dan mencapai hajat tersebut.. maksud di sini ialah.. memperbaiki kelemahan2 yang sedia ada di dalam diri masing2.. ialah kan mungkin selama nie kita hanya mengharapkan tuah tu dtg kepada kita tetapi tidak memikirkan bagaimana nak dapat/memiliki tuah tersebut.. haaa cmne tu ? aku pn tahu.. yg aku tahu, kereta proton TUAH mmg mantap.. hahaa... btol yerr lari tajuk nie.. haisshh ..

konklusinya ialah.. learn form mistake la yerpp.. muhasabah la diri,untuk mencari kekurangan dan kekuatan yang ada untuk membuat perubahan dalam hidup...

ok , kalau d'tanyakan .. apa yg aku telah capai pd thn nie .. aku akan jwb

  • xde apa kot ..
  • sumenyerr biase jerr..
  • owh, lesen motor... ( wah hebat la tu,ceit )
  • gitar .. ( haa y nie hebat )
  • hurmm byk lg la kekurangan diri nie .. haisshh ..

ok , dalam hidup nie kita mesti berpegang kpd matlamat .. yerrla .. kita mesti ada matlamat hidup masing2 kan.. tak kira la apa pon.. kita akan berusaha terus menerus untuk mencapai matlamat kita tersebut !! tak gitu ... matlamat blh di bahagi kpd 2 iaitu matlamat jangka pajang dan jangka pendek .. aku bg contoh jangka pendek la.. awal thn lepas aku target nk beli gitar, n akhir thn nie gak la kn.. aku berjaya memiliki gitar tersebut.. haa.. tercapai kn matlamat aku.. ;) wink.. jangka panjang tu.. lu pikir la sendiri.. hehe..


Walau macamna sekali pun kita memulakan dan meneruskan perjuangan hidup dan perjalanan hidup masing2.. Ingatlah kepada pencipta kita.. cukupkah amal ibadah yg telah kita lakukan selama ini.. renungkan balik... dan beramal.. sejauh manakah ketaatan kita kpd ALLAH s.w.t .. Marilah kita berbalik ke pangkal jln, serta bersyukur ke hadrat ilahi kerana kita msih hidup lg di dunia ini ,walaupun dgn serba kekurangan ... ingat ALLAH tidak akan menguji hambanya lebih dari kemampuan hambanya tersebut.. ur are the chosen one ! nobody can change urlife other than urself .. ingat WORLD..WORLD gak , aKhirat jgn lupa .. worait .. jagalah iman kita :)

AKhir kata dari aku .. meh baca ayt best : ~

jika ada sesuatu yang hilang pada hari kelmarin, berusahalah untuk mendapatkanya kembali pada hari ini .. esok dan hari seterusnya tanpa rasa kecewa dan putus asa .. kerana percayalah, kebahagiaan itu laksana pokok mawar yang di tanam, walaupun tak berbunga .. ia akan terus tumbuh sehingga kuntumnya menjelma suatu hari nanti... InsyaALLAH ..



peace ..!
happy new year...




16 comments:

Nur said...

happy new year~!

Unknown said...

happy new year!!huhu..lama x nmpak zacky update blog..

shuhadaothman said...

happy new year zacky. weeha!

nmirmo said...

wah.....ayat die...ehem!!! baru alik amek sastera ek????hohohoho.....happy new year ye awkkk....^_^..cepat buat episode tau...SAWAH PADI......oh sawah padi ku....toing2....hahaha

AJIE said...

hahaha...asik aku je kena,ape kes?hahaha
slmt tahun baru yo!

dayah SnoW Heuka said...

happy2 kan diri ngn happy new year :)

fara said...

Mari kite menyambung perjuangan!
SELAMAT TAHUN BARU ZACKY! :)

Puteri Iqa Izyan said...

hoho. thanks sudi singgah kat belog :P

eh eh. happy new year.. hehe.
update lah entri baru yep :D

apezs shah said...

~HAPPY NEW YEAR TO MY FRIENDS. ZACKY.~

Semoga apa yang dihajati pada tahun baru ini, aan tercapai tidak kira bagaimana cara dia berusaha.. Semoga berjaya didalam hidup..;) Amin.

SyahmiFikri said...

hepi new year..

jadikan taun ini lebih baik dr sebelum nya...

Aliesha Kirana said...

Happy New Year! smoga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya..hhehehe~

suria lekatlekit said...

pasal Alexa tu sy pun br je register 3 4 hr lepas. sy bgtau apa yg sy tau je la ekk..
blh register Alexa kat sini http://www.alexa.com/ lepas tu login. untuk check ranking clik kat site info. kat search tu taip url then dia akan kuar info ranking kita la..

Unknown said...

happy new year..;)

CekLa said...

uisshh! bli gitar baru? best3! leh tak rekemen gitar yang best untuk beginner macam saya ni?

hajat di hati nak bli gitar baru jugak!

zacky786 said...

beginner ,, hurmm better gtar kapok sudeyh..

Siti Safiyyah said...

selamat tahun baru zacky..hehe

eh bile nak update blog ni?? kate ade story berepisod2??mane mane??dah sediakan jajan ni nak bace sambil makan nanti..haha :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...