Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, May 17, 2011

Selamat Hari Guru Jugak ~

Assalamualaikum ..~


masih tidak terlambat lagi kan untuk aku mengucapkan   ....   


 SELAMAT HARI GURU 



tanpa guru siapalah kita kan ?  daripada mula kita hidup di dunia ni.. kita sentiase belajar.. belajar dan terus belajar.. hinggalah sampai ke menara gading..  

guru .. la mengajar kita erti kehidupan , erti kasih sayang dan sebagainya..  itu la guru yang senantiase berada bersama kita sekarang ini .. iaitu ibu dan ayah  :)   

guru .. yang tak pernah jemu mendidik .. mengasuh .. memberi tunjuk ajar terhadap setiap topik mengikut mata pelajaran yang di ambil .. itu la Cikgu kita semasa di alam persekolahan hingga sekarang.. kpd yg masih lagi belajar ..   

aku terkenang akan zmn persekolahan ku dahulu .. kenangan manis bersama kawan2..  sahabat handai .. karena2 nakal masing2.. yang ganstar yer lain.. kaki ponteng yer lain..kaki buli yer lain.. kaki cabut kelas yer lain.. kaki "fly" yer lain.. kikikii.. mcm2..  yela kn budak baru nak naik ..

klw skrg kita tgk budak sekolah yg buat perangai cmtu.. rse nk bagi "free kick" jer kan.. tp pada hakikat yer.. kita pn lalui dan pernah buat perkara yang sama ketika di usia mereka.. budak 'nerd' tu len la kan.. hahaa..   tapi kita lebih mkn garam daripada mereka.. tidak salah utk memberi free kick teguran kepada mereka supaya tidak sesat ke di jln yang gelap kelak .. ^_^


form 2

 form 3



form 5



sweet memory  .. 




Guru kelas yang aku ingat : 

  1. darjah 6   - Pn Rohana
  2. tingkatan 3 - Pn Junaida
  3. tingkatan 5 - Pn Rafidah 



baru aku perasan.. rupanya semua pmpn yang jadi guru kelas aku dulu .. huhuu.  aku cari gambar sekolah rendah dulu , hampeh xjumpa2.. adehh .. 

apa pun , kepada blogger2 yang bakal jadi cikgu , dan yang dah jadi cikgu ... selamat hari guru ku ucapakan ..  semoga berjaya dengan kerjaya yang mulia ni ..  


GURU .. JASAMU SENTIASA KU KENANG DALAM DOA KU ..


26 comments:

adwafarahin said...

slmt hari guru ^^

♥ norlida ♥ said...

aik..guru kelas ingat byk 2 je?hehee....

...:i'm ezza haniza:.... said...

wuhuuuuuu...comel2 ..

missdora said...

hey ! selamat hari guru..

Solihin Zubir said...

mana muka hg? awat x bulatkan? nk tgok.. haha...

Rozuan Ismail said...

dah dapat detect zacky huhu.utk 3 gambar..

p/s selamat hari guru =)

zacky ~786~ said...

adwarahin : slmt2 :)

zacky ~786~ said...

norlida : byk tu jerla .. huhu

zacky ~786~ said...

i'm ezza : chumel kn :)

zacky ~786~ said...

misdora : slmt2 :)

zacky ~786~ said...

solihin zubir : hahaa ~ terer cari la sendiri .. :P

zacky ~786~ said...

wan : ekk.. dpt detect da.. hebat :)

HUDA said...

bagus2..sejuk gigi cikgu baca blog neh ;)

zacky ~786~ said...

:) gigi jer sejuk ? hahaa

THE LEKAT LEKIT STORY said...

jasa mu di kenang.. selamat hari guru

zacky ~786~ said...

lekat lekit : :) selamat hari guru ..

nub said...

okayh semua. sila cari mana 1 tuan blog ini. hahaha

shahjiehan said...

aik..form 5 ade 2 je pmpn? isk3.. mesti slalu kene buli nih~ hehehe

Faziera193 said...

waa...ada eh gambar sekolah banyak2 camtu.. kita takde pun.. ada la 1, 2 je yang dapat simpan..kenangan tu..

zacky ~786~ said...

nub : hang tera.. cari lah :P

zacky ~786~ said...

shahjiehan : time tu msuk sekolah teknik.. vokay, 2 jerla ada.. kikiki

zacky ~786~ said...

faziera : tula.. bila dh besar tgk gamba sekolah.. terharu jer rse. hahaa

d_LA said...

album sekolah ada kat kg..so, x dptlah nak tjk gmbr 1 kelas..jasa guru mmg besar kan..

Miss Dolce and Gabbana said...

mistake betullah zack ni.baru nak usha tadi.haha

zacky ~786~ said...

dLa : hahaa.. xpe2 len kali letak la eh :)

zacky ~786~ said...

Miss : hahahahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...