Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 16, 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI





bila sebut jer tentang CINTA ..mesti ramai orang akan teruja.. mengatakan bahawa cinta itu indah.. manis.. rasa macam strawberry ..laa.. blackcurrant .. laa.. dll ..  nikmat bercinta ni.. mcm2 ada.. bak mcm iklan kt Astro .. ( eh, lame ek tak tgk iklan tu )  ..  bergitulah pengertian orang yang sedang hanget + hot spicy chicken KFC ni ..  bontut ayam pun sedap..  yerr dak ?

tapi harus lah di ingat kan di sini.. secantik dan seindah mana pun saat bercinta tu.. jangan sesekali kita lupa utk menjaga batas-batas pergaulan antara satu sama lain.. ni tidak.. bila di tegur jer.. mesti bagi alasan..  alaa, rileks la bro.. pegang tangan jer pun .. bkn buat apa2 pun .. tu depa berlakon citer2 drama pegang2 tangan rileks jer.. lagi pun dosa aku yang tanggung.. kubo masing2 kan !!   tak mcm mengelabah pulak kan statement cmni ..   ?   

ramai orang yang memilih utk bercinta dahulu baru bernikah ..  sebab apa ? suka ? seronok ? dapat peluk2 berpegangan tangan jln berlengang lenggok smbil bangga dan blh menunjuk kat orang lain, bawasanya depa la couple yang paling romantik sekali dlm dunia ni..  sakit mata aku .. sakit lagi hati aku bila melihat yer..

bila di fikir kan blk ..sbb tu la orang tua2 dulu soh nikah terus.. so xde la depa dapat dosa camtu jer drpada anak2 depa ni kelak..  yer dak ?


pengalaman bercinta .. setakat ni, Alhamdulillah aku telah di,temukan dengan seorang gadis yang telah berjaya menambat hati ku ini .. walaupun aku tahu jodoh dan pertemuan tu di tangan tuhan.. tapi tak salah kalau kita beruhasa dan mencuba untuk cari orang yang terbaik dalam diri kita kn ?


p/s

apabila manusia gagal mencintai ALLAH , maka cinta sejati tidak akan di temui ..


cinta adalah iman dan keimanan juga yang menentukan ketahanan dan kesetiaan pasangan yang bercinta ..


kecacatan cinta bukannya terletak atas sebab 'cinta itu buta' tetapi disebabkan mereka yang selalu mempermainkan cinta ..

21 comments:

Farhan Zulhusmi said...

bagi farhan...
cinta...
tiada ungkapan cinta pada manusia...kecuali cinta kepada yang esa dan persuruhnya...

zacky ~786~ said...

:) cinta ni universal.. cinta kpd binatang pn blh .. sbb binatang pn ada hati .. so bila ada hati wujudlah ksih syg .. tak gitu.. sukar nk ungkap kan cinta.. tp cinta yang kekal abadi hanya pada tuhan yang esa lagi maha mengetahui :)

merahitujambu said...

indah ke cinta itu??indah..tapi bila tak indah terpesong ke lain..malu sendiri..=/

Shamsuddin Amin said...

yeah...
cinta ilahi adalah cinta yg hakiki...^^

zacky ~786~ said...

merahitujambu : hidup tu indah .. :) jgn la smpai terpesong ..

zacky ~786~ said...

shamsuddin : :)

shahjiehan said...

cinta itu buta...

sangat bahaya klo tidak berlandaskan islam


jom baca dan komen Aku seorang Guru Pelatih.


salam ziarah~

nmirmo said...

amin..^_^

De'din said...

aku kurang pandai definasi cinta nih,,
macam2 ada,, cinta buta, cinta universal, cinta mati,,
pa lgi ntah~
haha

zacky ~786~ said...

shahjiehan : btol3..

zacky ~786~ said...

nmirmo : Amin . .

zacky ~786~ said...

de'din : hahaa.. u sume kata2 jer.. mksd cinta tu same .. xlari dari definisi asal pn.. :P

Syat0za Zai said...

celemekk, pasal cinta wohh.. ahaha, takpe2 den nk study dlu :P

aida4eva said...

cinta allah paling hakiki :)

mari terbang ke sini <3

http://aida4eva.blogspot.com

eh..dah ada yg terpaut? ha..dah kawen belum ni? cepat2 :)

zacky ~786~ said...

sayatoza : hehee.. stdy2 jgn tak stdy

zacky ~786~ said...

aida : :) yerp3

MissNadh said...

tulah kalau becinta sebelum nikah,pegang tgn pun dikatakan biasa walaupun haram kan..

cinta agung hanya pada Allah s.w.t..:)

zacky ~786~ said...

missnadh : hang betoii :D

Sabihah said...

ingat pd yang maha Esa..insyAllah, cinta pasti berputik...^_^

akubersamaCahya said...

i love when people discussing about love.

orang kata, u never knw what is love, until u r in love. ^^v

rasa cinta semua dari Allah. Allah kan maha pengasih lagi maha penyayang.

dijadikan semua berpasangan, siang dengan malam, bulan dan bintang, lelaki dan perempuan.

tiada cinta yang indah selain cinta yang membawa kepada cinta Allah. =)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

tq dtg ke blog yer..

moge berbahagia slalu ok..

kawen jgn lpe jemput rkn blog.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...