Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, May 20, 2011

Pergi sembahyang jumaat ke Mandi hujan ?









hujan lebat.. menjadi alasan kepada aku utk melambat2 kn masa pergi menunaikan solat jumaat di masjid Bandar Entek tadi..  tunggu punya tunggu.. baru lah hujan reda ckit, gerimis  gitu.. dengan pantas aku pakai kain pelekat , start motor terus pecut ke masjid..

sampai je kat masjid.. semua orang dah keluar dari pintu masjid terpusu2 menunju ke kenderaan masing2..huh apakah ?   dan tiba2 hujan turun dengan lebat sekali..  padan muka aku.. 

agak2 apa aku buat ?

aku buat tak tahu jela.. buat mcm orang baru lepas sembahyang.. .  hahahaa.. ni laa kali pertama aku jadi cmni.. tula .. ada jam tanak tengok.. apa guna jam yang melekat kat laptop dan blog hang tu ? cecite2 ?  ~ siyess aku nyesal weyh, xnk da buat cmni ..  sampai rumah je ..  terus solat  zohor..  huhu.. tak dpt laa aku pahala solat jumaat ..  

kpd korang semua.. jadi kan la cerita ni sbg satu teladan yerp.. tak kira la jln kaki ke gi naik motor/kereta sekali pn.. jgn sesekali jadi kan satu keadaan sbg satu alasan..  bila dah azan tu.. terus je reda gi masjid..  basah ? apa guna payung dan baju hujan ?    yer dak.. 


aku hanya lah seorang manusia.. yang sentiasa melakukan kesalahan ..  dan aku juga seorang manusia yang sentiasa belajar dan berusaha utk memperbaiki kelemahan dari kesalahan yang telah aku lakukan  ..

22 comments:

Unknown said...

setiap org tak pernah tak buat silap..

jumaat next week kena buat alarm setiap satu jam la!:p

ezza haniza said...

amboi... meh nak kasi jam gergasi..nmpak sket waktu ..heeee

adwafarahin said...

laaa kesiannya..haihh pasnie jgn lmbt2 lg yer :P

Aliesha Kirana said...

heheeh nak kena piat telinga nih! lain kali jgn buat lg eh..hehehee..

Unknown said...

nasi baik wan tadi g solat tak hujan,tapi balik solat hujan lebat.huhu =)

Unknown said...

ow tak sempat g solat td..

nasib baik aku sempat p walaupun jalan jem..

Addin said...

jadikan lah sebagai pengajaran . huhu :)

Miera Hassan said...

ha.. kene la letak jam besar pasni... haish.. jadikan sebagai pengajaran :)

cikpuanhady said...

huhu, yang penting bro nyesal dan ambil ini sebagai pengajaran di masa depan..

p/s : pasal scroll box tu, pelik gak, nape tak jumpa, dah cari betul2?

Jom join :Nak menang souvenir dari Swiss? Meh join MBS Giveaway

Belog kami :Notre Belle Histoire

Azzah said...

blog anda direview.. http://sayurlemak.blogspot.com/2011/05/saya-review-blog-anda-5.html

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

xpe2..dah hujan nak buat macam mana..janji ko tak tinggal yang 5 waktu wajib tu =)

ieka.H said...

amik iktibar..
tp ok la dr yg x p solat jumaat lgsung tu,, :)

hudamcgyver said...

jangan lupe letak waktu solat sekali.. hehehe

syuxer said...

jadikan ia pengajaran...:)

lieya_idlia2307 said...

eheheh..hujan jadi alasan erk?tak pa setiap org melakukan kesilapan tapi jangan ulang tayang lagi heheh....pasni kena siap2 awal..

Noor Fatin said...

minggu depan jgn buat lagi :)

Unknown said...

kat moto ko pon kena ader jam jugak tuh..huhu..penah jadi gak kt apik

diyanah dzai said...

at least pergi jugak kan. lain kali kena set alarm hihi =)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

everybody has their own mistakes..so fine, make it as beneficial lesson ok, zackyy!!!

cik sakura said...

next jumaat jgn lewat2 lagi ye..apa yg terjadi tu boleh dijadikan pengajaran supaya kita beringat..

ishiko said...

jln kaki lam ujan la style, smpai msjd mndi sekali lg.. keh3

alexayussida said...

bagusss..yg pntg perbaiki silap:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...